Kako vam digitalni marketing može pomoći da se riješiti depresivnih ponedjeljaka?
Praznici su završili, novogodišnje odluke smo već donijeli, a vjerojatno i zaboravili. Prošao je i siječanj, mjesec za kojeg kažu da je najdepresivniji u godini. Krajnje je vrijeme da se vratimo u realnost, prionemo poslu i napokon odlučimo gdje na listu prioriteta postaviti digitalni marketing. Odgađanje nije poželjno jer bi svaki sljedeći ponedjeljak mogao biti još depresivniji. No, prije nego što se u potpunosti fokusiramo na 2018. potrebno se podsjetiti što smo sve napravili u prethodnoj godini.
2017. i sve što je prohujalo s njom
Nećemo sada analizirati sve one novosti koje nam je donio digitalni svijet, ali ćemo reći da su promjene samo na društvenim mrežama omogućile toliko toga što nam može pomoći u poslovanju – spomenimo samo one najistaknutije poput Instagram stories, ili Facebook Marketplacea. Ako ste sve to propustili ne mora značiti kako se još uvijek ne stignete “ukrcati na vlak”.
Na greškama se uči
Prošle godine ste razmišljali kako je pravo vrijeme za pokrenuti se, imati sustavnu komunikaciju s naglaskom na digitalnom marketingu. Krenuli ste s društvenim mrežama, otvorili Facebook stranicu, prikupili nekoliko likeova, objavili par postova i nastavili povremeno objavljivati – možda jednom mjesečno, kada vas je uhvatila panika da nešto neće proći dobro. Nekoliko mjeseci kasnije, pomislili ste kako je taj Facebook totalno bez veze i kako ne funkcionira baš najbolje. Tu i tamo ste nastavljali objavljivati, ali ništa značajno se nije dogodilo.
Odlučili ste napraviti i web kojeg vam je izradio frend koji se razumije u programiranje. Potrajalo je malo duže nego što ste očekivali, a onda je krenula je sezona i niste stigli baš sve do kraja srediti.
Sezona je završila, web je online, ali ako vas pitaju što ste imali od njega odgovor je: “par posjeta i to valjda od strane prijatelja kojima ste pokazali web”. Danas znate kako ste utrošili puno vremena i sigurno se pitate što vam je sve to trebalo.
Prijatelj koji se razumije u "sve to na internetu" je pričao i o tome kako je potrebno raditi i SEO, odnosno optimizaciju web stranice, kao i oglase na Googleu, ali je napomenuo kako s tim nije baš previše upoznat. Sada, kada ste sve to sumirali postajete očajni!!! Mislite u sebi kako prošli ponedjeljak nije bio najdepresivniji dan u godini, ali ovaj bi mogao biti!
Ok, nije tako strašno kao što se čini! Vremena ima za sve ako napravite dobar plan. Vratite se na početak i na ono što ste željeli.
Novi početak
Kako bi vam olakšali, napravili smo popis stvari i alata koje bi vam mogle biti dobre smjernice, barem za početak:
- Društvene mreže – da, potrebne su vam, ali potrebno vam je i sustavno komuniciranje koje će obuhvaćati redovitu komunikaciju, zanimljive objave, ujednačen ton. Svakako u plan uključite oglasne kampanje kojima ćete postići veliki doseg i doći do željene publike.
- Web stranica – prije nego što vidite što ćete s postojećom stranicom pronađite odgovore na nekoliko bitnih pitanja. Koja je svrha vašeg weba? Treba li vam sustav rezervacija, želite li web shop? Koji je vaš krajnji cilj? Što želite ostvariti? Kako biste
lakše došli do odgovora, pročitajte post na tu temu. - SEO ili optimizacija web stranice uz koju možete biti bolje pozicionirani u rezultatima tražilica. Ako ste upravo pomislili je li mi to stvarno potrebno, evo odgovora zašto je:
- U prosjeku 71.33% pretraživanja rezultira klikom na prvoj stranici Google rezultata pretrage
- PR tj. odnosi s javnošću – krenite od aktivnosti s medijima. Za početak će to biti dovoljno, kasnije ćete nadograđivati priču.
- Google oglasi, odnosno AdWords i AdSense oglašavanje – nemojte napraviti grešku i reći da ćete to sami raditi. Nije stvar samo u postavljanju oglasa, već u tome da oni budu učinkoviti, a ne zaboravite predvidjeti i vrijeme za optimizaciju i praćenje
kampanja. - Ne zaboravite kako je bitno da sve bude i vizualno atraktivno, ujednačeno i u skladu s grafičkim standardima. Za svaku od ovih stavku potreban je i grafički dizajn!
Dakle, iz svega navedenog jasno vam je kako je potrebna strategija digitalnog marketinga s mjerljivim ciljevima i alatima koji će dati najbolje rezultate.
Još jednom se vratite u 2017. godinu. Situaciju koju ste već prošli dobro procijenite, a onda odgovorite sami sebi, želite li i možete li sami krenuti u avanturu zvanu digitalni marketing?
Pri sljedećem koraku vjerojatno ste shvatili kako je to ipak prevelik zalogaj, a depresivni ponedjeljci nisu poželjni! Jedina stvar koja preostaje jest javiti se u Mint Mediju!