KAKO WEB STRANICA MOŽE BITI KORISTAN SAVEZNIK U POSLOVANJU?
Web stranica može biti jak prodajni kanal, može biti koristan saveznik u poslovanju, pridonijeti iskustvu potencijalnih klijenata, a može biti samo mjesto na webu koje ostvaruje par posjeta mjesečno i stvara vam frustracije jer ste uložili vrijeme i novac, no rezultat je izostao. U ovom blogu odgovorit ću zašto dolazi do neuspjeha web stranica, jesu li stranice mrtve te kako se može iskoristiti njihov puni potencijal.
Dok jedni pričaju kako su web stranice mrtve jer su ih izgurali drugi kanali, drugi kažu da žive bolje nego ikad. Tko je u pravu?
Priča o tome da web umire definitivno je daleko od istine. Prisutnost drugih online kanala je samo povećala značaj web stranice kao finalnog odredišta za konverzije. Web je i dalje izuzetno jak kanal prodaje, a prednosti koje ima teško mogu izumrijeti.
Webovi koji “umiru” su oni koji ne ispunjavaju svoju svrhu i koji ne prate trendove. To je čest slučaj. Ljudi nam dolaze s nepovjerenjem jer su napravili web stranicu, ali rezultati su izostali. Valjda tako nastaje taj mit o tome kako su web stranice nepotrebne baš u vremenu kada ljudima raste poslovanje upravo zahvaljujući webu.
Koji su najčešći razlozi izostajanja rezultata kada je riječ o webu?
Za početak ne smijemo gledati na web stranice kao na alat kojeg ćemo napraviti jednom i ne održavati ga. Bitno je reagirati brzo i prilagođavati se promjenama koje dolaze, a koje se integriraju s drugim kanalima.
Ukratko, uspješna web stranica ispunjava sljedeća četiri kriterija:
1
lako je pronaći na internetu
SEO, plaćeno oglašavanje – Adwords, društvene mreže, PR…
2
jasno i zanimljivo
prezentira sadržaj
UI&UX design, content writing…
3
prati sve moderne tehničke zahtjeve (sigurnost, brzina, kod)
https, optimizacija sadržaja i koda, hosting…
4
potiče posjetitelje na akciju
(upit, rezervaciju, kupnju)
psihološki aspekt poziva na akciju…
Razlog izostanka uspjeha web stranice je upravo loša izvedba nekog ili svih navedenih kriterija.
Stvari se jako brzo mijenjaju i stalno dolaze novi kanali kojima se, uz postojeće, potrebno prilagoditi. Kako se klijenti nose s tim s obzirom na to da oni imaju svoje poslovanje i svakodnevne obveze?
Ne mislim da klijent mora znati sve tehničke stvari, dapače, i ne očekujem da ih znaju. Na kraju krajeva, klijenti dolaze nama iz tog razloga. U cijeloj priči, za uspjeh weba (aplikacije, poslovnog sustava i/ili cijele komunikacijske strategije) najbitnije je povjerenje i otvorenost. Moj savjet je da se uvijek klijentu jasno objasne sva pitanja koja potencijalno ima te da ga se uključi kao partnera u sam tijek izrade weba. To nas uvijek iznova dovodi do ostvarenja cilja i zadovoljstva klijenta, bez obzira o kojem dijelu posla je riječ.
Recimo da smo pronašli dobro rješenje, napravili web stranicu, ali što nakon toga? Često stranica ostane “tamo negdje” na internetu, a ljudi dođu do nje tu i tamo?
Nakon dizajna i programiranja slijedi, možemo to tako reći, marketing web stranice, ali i kontinuirano stvaranje originalnog i zanimljivog sadržaja. SEO (Search engine optimization) jest skup metoda i tehnika s ciljem boljeg pozicioniranja stranice unutar rezultata pretrage Internet tražilica. Investiranje koje vas, najjednostavnije rečeno, može dovesti na vrh tražilica, a samim time povećati posjećenost te pridonijeti krajnjem cilju tj. konverziji. No, ono što je jako bitno jest da imate jasan smjer i da smo cilj postavili na samom početku osmišljavanja web stranice.
Ali što znači dobra posjećenost?
Realno, prije nego što krenemo na posjećenost moramo biti sigurni da će stranica ispuniti poslovni cilj, a to je pretvoriti posjetitelje u korisnike vaših usluga. Na kraju i jest najbitnije je li ostvarena konverzija, odnosno je li vaš klijent došao do informacije, kupio ili možda rezervirao vašu uslugu. Ključna stavka u svemu tome je to što imate samo nekoliko sekundi pažnje vašeg posjetitelja da ga zainteresirate.
Zašto govorimo o konverzijama kada je postavljeno pitanje o posjećenosti web stranice? Zato što nam je cilj opravdati ulaganje u povećanje posjećenosti. Tako da bih ja rekao kako je dobra posjećenost optimalni broj posjeta na vašu stranicu koji donosi maksimalni mogući profit/korist za klijenta. U dosadašnjoj praksi susretao sam se sa stranicama koje su ulagale velike iznose u digitalno oglašavanje i SEO. Rezultat je bio veliki promet preko stranice, ali bilanca ne bi bila pozitivna, tj. više su uložili nego zaradili. Moje pitanje je da li je takva “velika” posjećenost ispunila cilj?
Bez obzira na sve prednosti web stranica, treba li baš svakom biznisu web? Kolika je razlika potreba malih ili velikih firmi?
Danas je web potreban svakome. Generacije koje su odrasle uz Internet polako postaju glavni korisnici roba i usluga, a prvo mjesto na kojem će potražiti informacije jest internet. Prednost web stranica za razliku od drugih kanala kao što su na primjer društvene mreže jest što nema nikakvih ograničenja u načinu prezentacije vaših usluga i količini informacija koje želite pružiti.
I na kraju, koja je formula uspjeha?
Samo s kvalitetnom web stranicom možete značajno unaprijediti Vaše poslovanje i istaknuti se u bespućima interneta.
Recept je jednostavan. Javite nam se i mi ćemo nadmašiti postavljene ciljeve!